jag är inte riktigt som alla andra

Som frulle idag blev det en bit kladdkaka, jag hann inte ens äta upp hela biten innan jag blev sjukt hungrig.
Jag är inte riktigt som alla andra för så fort jag äter choklad så blir jag löjligt hungrig på mat. Det slår aldrig fel. Jag har hört tvärtom att de flesta brukar bli sugna på något sött efter maten men inte jag.
Det fick mig att börja fundera på andra saker som jag håller på med. Bjuder på några exempel så ni får se svart på vitt hur speciell jag är. O nej, det är inte på ett bra sätt.


Jag måste alltid vara den som lägger sig i sängen först på kvällarna.

I
nnan jag tar på mig mina sockar så kollar jag alltid vilken socka som ska vara på vilken fot, för visst anpassar sig sockarna efter fötterna så det går inte att sätta på en vänster socka på höger foten. O nej.

Är jag ensam hemma när jag lägger mig så går jag alltid ett helt varv i lägenheten för att försäkra mig om att jag faktiskt är ensam och att det inte har gömt sig någon under bordet i köket, på toaletten eller under sängen för den delen.

Äter jag tex kött och potatis så blandar jag inte köttet och potatisen på samma gaffel och stoppar in i munnen samtidigt, utan äter potatisen för sig och köttet för sig. (
såsen kan jag blanda hur som helst men inte kött och potatis) Detsamma gäller tex pasta och köttbullar, då blir det köttbullar för sig och pastan för sig.

Smörgås med ost som pålägg kan jag absolut bara äta när jag är hemma hos någon annan, aldrig hemma. Det smakar inte samma.

Klockan har jag på högerarmen.

Nycklar respektive nya skor på bord är förenat med livsfara. Skulle något av detta hända mig skulle jag må sjukt dåligt och lida av ångest resten av dagen.

Mina ringar måste jag ta på och ta av i en bestämd ordning.

När jag tar på maskara så börjar jag alltid med höger ögat men när jag målar naglarna är det alltid vänster handen som börjar.

puss !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0