skogsmulle



Pappa ringde tidigt imorse och frågade om vi hade planer för dagen, då vi inte hade det frågade han om vi hade lust att följa med honom ut och grilla. Vaknade ju av att solen lös in i sovrummet vilket var sjukt underbart.
2 timmar senare mötte vi upp pappa på Kåsjöns parkering. Påpälsade ända upp till öronen.
Jag valde att inte ta Goose jackan idag eftersom jag antagligen aldrig någonsin hade lyckats få bort röklukten. Det fick bli ett tajt linne som grund, sedan en långärmad tröja, och på det en stickad Gant tröja med polo. Och väst på det. Och jag frös inte någonting. Halleluhja!
Vi korsade isen och gick till andra sidan sjön, hittade på andra försöket ett super bra ställe, och där fick det bli.
In i skogen på jakt efter brasvirke, och pappa tände elden, på första försöket lyckades vi.
Sedan blev det korv grillning. Fick faktiskt i mig hela två korvar ( jag är ingen korv fantast så jag var nöjd med min insats ) Liam höll på för fullt så lagom till korvgrillningen stämplade han ut och somnade i solen brevid mig på berget. Efter tre timmar började vi bege oss tillbaka till bilarna, nu har jag duschat i 45 minuter i hopp om att bli av med röklukten, tror iofs inte att jag har lyckats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0