älskade bror





Min bror, min lillebror det känns konstigt att skriva, för ibland känns du så mycket vuxnare än mig.
Eller kanske inte ändå? Men du är definitivt större och längre än mig. Kanske det som gör att det känns roligt att tänka att du faktiskt är min lillebror. Hela 5 år yngre. När jag hör andra säga att dom "hatar" sina lillsyskon, att dom hela tiden är ivägen, säger emot och bråkar så förstår jag dom inte alls.
Inte ett dugg faktiskt.
Vi har alltid haft en liten balansvåg mellan oss. Vi har på något sätt nästan alltid kunnat enats om ett beslut som båda varit nöjda med.
När vi var små, ( eller mindre, för vi är fortfarande små, det gäller ju att ha barnasinnet kvar) och mamma eller din pappa (för vi är ju faktiskt "bara" halvsyskon) skällde på någon av oss så var den andre alltid snabb att skydda den andre i sin tur. Fast det var dennes fel. O visst har vi haft delade meningar och lite små gnabb sins emellan, bara det att jag inte kommer på något exempel just nu. På riktigt så gör jag faktiskt inte det.
Jag minns när vi var små och vi campade på sommarloven, hur gammal kan jag ha varit. 10-11 år kanske. Och du var alltså runt 5-6. Och jag såg nån "söt" kille på campingen. Istället för att själv gå fram så skickade jag fram dig. Motvilligt. Det var du som fick tala om för den här killen att du hade en jätte söt syster 50 meter längre bort och som stog bakom husknuten på toaletterna för att speja lite snyggt och som ville bli kompis med honom.
Eller när du var följde med mig och en killkompis till mig till ett garage och jag lurade dig till att prova att dra in ett halsbloss. För det var ju bara en låssas cigarett. Vilket det faktiskt inte alls var, det var en riktig och du gjorde det.
Klart du gjorde det, du lyssnade ju på mig. Din storasyster. Och både du och jag vet att du var inte gammal.
Du hade inte börjat årskurs 1 än. Men du skvallrade ingenting för mamma, återigen - för jag sa ju åt dig att du inte fick skvallra. Nu när jag tänker efter, jisses vad dum jag var.
Men oj vad jag älskade dig, jag älskar dig fortfarande. Så sjukt mycket mer.
Du är inte "bara" min lillebror, du är även en av mina absolut närmsta vänner.
Och för dig gör jag allt och lite till. Utan att tveka en sekund.

Puss storasyster!



Kommentarer
Postat av: lillebror

Haha tack vad söt du är Ystdr ystdf :-) älsnar dig med massof :-)

2011-05-11 @ 06:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0