somrigt


Converse, blått nagellack, barbent och sommar klänning. Välkommen sommarkänsla.
Appropå Converse så skulle jag gärna vilja ha ett par i alla färger som finns. Både de vanliga höga och de somriga låga. Tycker isof att tunn sula är ett måste. Men finns det tunn sula även i de låga modellerna? Någon som vet. Idag åkte jag och lilleman till stan, tog bussen från mölndal fem över tolv, fick mer eller mindre stressa ihjäl mig för att han inte skulle somna här hemma utan min tanke var att han skulle sova i vagnen ist så att han skulle vara pigg sedan på Liseberg. Som vanligt gick det inte som jag hade tänkt mig.
Han somnade inte alls i vagnen, och inte heller i stan när jag var inne i säkert 30 min på Stadium, eftersom jag blivit så hurtig nu och börjat springa så behövde jag till en början en sport bh och en sån fick följa med hem efter ett tjå av provande hit och dit. Liseberg öppnade som sagt kl 15 så när jag var klar i stan runt 14 så bestämde jag att jag skulle gå från nordstan till Liseberg i hopp om att han skulle somna, men tji fick jag.
Istället var han piggare än vanligt.
Vi kom fram halv tre och fick ist stå och vänta med alla andra barnfamiljer som fått barnbidraget insatt på kontot idag. Jag vet inte vem av oss som ville in mest och åka för vi båda var rätt otåliga.
Jag ljuger inte om jag säger att vi var fem minuter ifrån att få betala inträdet så somnar han. Han total däcka och jag fick verkligen inte väckt honom. Jag hittade en bänk i solen mitt emot lilla bergbanan ( som jag hade sett fram emot att få åka förhoppningsvis ) . I hopp om att han skulle vakna av glädjetjuten - nästan 90 minuter senare blev vi hämtade.
... Han sov fortfarande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0