hemma igen

Hemma. Efter nästan 12 timmar borta från hemmet idag är vi återigen hemma. Alingsås var super mysigt, och fick köpt ett halsband på Gina och en bh också därifrån. Mamma fick shoppat en jacka. Först såg vi jackan i en lite mer exklusiv affär, där provade mamma den först och där kostade den 800, i våran familj är vi något veliga och ska helst gå och tänka efter om man ska köpa "den där saken" man har sett eller inte i ungefär 5 dagar ( fråga mig inte varför då detta syndromet är oförklarligt i våran familj ) ska tillägga att i 8 av 10 i dessa fallen så är "den där saken" redan slut i våran storlek när vi väl bestämt oss att köpa den. Men hur som haver- vi fick ut från affären och strosade vidare på Alingsås typ ända shopping gata. Efter lite fönster shoppande gick vi in på Cassels där jag fick påminna mamma om att hon sett i en tidning att det var 20% på alla jackor. Vi gick in. Och där hade mamma tur att jag var med, för jag hittade samma jacka där som hon sett en stund tidigare, kostade 800 där ordinarie pris, men som sagt så var det 20 %. Så jag sa till mamma : Shit! Fattar du vad bra. Här kostar jackan bara drygt 600 kr, då har du ju faktiskt typ tjänat 200 kr på den ist, eftersom du hade tänkt köpa den för 800 =) Jag tyckte det lät hur bra som helst. Men mamma köpte inte det; riktigt) Men jackan fick följa med oss hem, och den var jätte fin mamma! Efter Alingsås åkte vi hem till mamma, Liam somnade i bilen så jag bestämde mig för att gå ut med Casper i Skatås. Var hur gött väder som helst så det var lätt värt det. Sen blev det middag hos mamma och min kusin var där som jag inte sett på 9 månader- så det blev ett kärt återbesök. Hon stannade på middag också. Blev potatis, makrill, sås, spenat och lingon. Så imon är jag smart (-are) =) Nu är vi som sagt hemma igen och snart blir det film.


Lite bilder från idag=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0