Utkiken

Sådär. Finally får jag lite tid över att blogga lite, har varit fullt upp ända sedan i fredags förmiddag. Jag och lilleman åkte in till stan för att göra ett nytt försök att ta oss de 23 våningarna upp i Läppstiftet och utkiken. Vi hade bättre tur då än sist vi gjorde ett försök. Vi kom dit kvart i tolv (tror jag det var, kan ha varit kvart i ett med) hur som helst att vi var där kvart i någonting är det som spelar roll just nu för hissarna gick bara upp en gång i timmen, och det var hel! Så var en himla tur att vi bara fick vänta i 15 minuter, hade blivit halv krångligt för mig om vi kommit dit tio över ist och jag hade fått förklara för lilleman att vi ska åka upp men att vi bara ska vänta i 50 min innan :P Hans tålamod är inte det bästa, inte mitt heller för den delen.
Kameran åkte med så det blev lite kort ändå=) Det blåste full storm ute så jag var lite halv skraj att Läppstiftet skulle välta eller nåt, så efter drygt 20 min bestämde jag att vi skulle ta oss ner igen till fast mark igen. Det var lättare sagt än gjort, exit utgången var låst så vi kunde inte komma ut, och av alla de 23 knapparna i hissen så var det bara E knappen man kunde trycka på, ingen av våningarna fungerade om man inte jobbade där och hade ett paserkort. Jag fick halv panik när hissen stängdes och vi var kvar där nere utan att komma ut ( inte ett enda fönster och på en väldigt liten yta ) men som tur var fick vi upp hissdörren igen. Då blev ju upptryckta till 23:e våningen igen av en norsk familj som tydligen hade varit med om samma sak förra året de var här ( att bli instängda asså) så vi åkte återigen ner igen och fick upp en annan dörr till lageringången så vi fick smita ut den vägen istället.
Nu har jag spenderat de sista typ 2 timmarna framför datorn och lagt upp lite kläder och väskor på tradera, hoppas på att få sålt lite. Nu ska jag börja med middagen. Langar lite bilder från i fredags iaf, resten av helgen får ni veta imon eller kanske ikväll ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0