skogspromenad



Idag gick jag och lilleman upp ganska tidigt, och för ovanligheternas skull så åt jag frulle här hemma också tillsammans med resterande av familjen. Planen idag var att om det inte regnade så skulle vi gå en promenad i skogen, för efter jag och han var på Funcity i somras tillsammans med morfar och såg en älg där så har lillgrabben tjatat om den här älgen flera gånger så vi bestämde oss för att ge oss ut på jakt i skogen efter en älg.
När vi ändå skulle promenera så tänkte vi låna med oss mammas och deras hund Casper, så fick lilleman en lekkamrat med på köpet :) Vi parkerade bilen vid Paradiset ett ställe i Partille och började gå, den rundan som jag tänkte att vi skulle gå har jag gått flera gånger när jag var mindre och den tar väl inte mer än 1 timme och 30-40 min att gå men efter halva vägen ungefär så råkade vi någonstans ta av på fel stig.
Vi gick och gick och sen gick vi lite till och tillslut bestämde vi oss för att äta lite och dricka. Då hade vi gått i 2 timmar och av någon undermedveten anledning tog jag upp mobilen för att kolla gps´en för att se vart vi var.
Det var en himla tur att jag gjorde det. För vi var nästan vid Berghalla som ligger i Bergsjödalen. (!)
Alltså hade vi gått åt helt fel håll den senaste halvtimmen. Vi fick glatt vända tillbaka och givetvis började det regna. Så vi fick gå lite till. Och inte såg vi någon älg heller, trots att våran promenad slutade på 3 ½ timme.
De enda djuren vi fick se var lite andra hundar, en groda ( som jag lyckades få tag i och hålla för att visa lilleman att dom inte kunde bitas ) X antar myrstackar dessvärre, och så hörde vi en hackspett som lilleman skulle härma när vi förklarade vad det var som lät, så han ställde sig intill stammen på trädet och "hackade" med näsan rakt in i trädet ;)
Nu är fångarna på fortet på i bakgrunden och snart blir det att kolla på den nya Huss filmen. Imon är det hundkurs som står på schemat och sedan direkt hem till Utby för att ha kalas för moi! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0